W 10 lat dookoła… Starlit

lis 24, 2021

2010 rok… To wtedy wszystko się zaczęło… Wszystko, czyli Starlit. Firma, która obecnie zatrudnia ponad 20 osób i obsługuje ponad 200 Klientów, została pierwotnie założona przez Joannę Olczyk do rozliczeń projektów unijnych. Chyba nikt nie przewidział, że po 10 latach swojego istnienia, Starlit będzie tak prężnie działającym biurem rachunkowym. A tak właściwie można było się tego spodziewać, jako że jego założycielce nie brakuje ani zaangażowania i pracowitości, ani otwartości “na nowe”.

“Myślę, że rozwijaliśmy się powoli, zgodnie z tempem, na jakie było nas stać.” /Joanna Olczyk/

W listopadzie 2011 roku Starlit uzyskało wpis do Krajowego Rejestru Sądowego i to od tej daty wszyscy “liczą” lata firmy. W tym samym roku do Zespołu Starlit dołączyła również Aleksandra Olszówka, która, jak się szybko okazało, stała się kluczową postacią firmy i w 2017 roku została wspólnikiem w Starlit.

…bo marketing to podstawa!

Do 2013 roku firma funkcjonowała niemal bez działań promocyjnych i marketingowych. Przyszedł jednak taki moment, w którym okazało się to już nie tyle opcją, co koniecznością. Już od samego początku do działań marketingowych Starlit podeszło w sposób kompleksowy. W końcu bez strony www i identyfikacji wizualnej promocja firmy nie byłaby tak skuteczna. 2013 rok to bez wątpienia szczególny okres w życiu Starlit. W tym czasie Asia zatrudniła również pierwszą księgową. Zdobyła także dyplom MBA na Franklin University (Usa, Ohio), zresztą podobnie jak Ola. Ukończenie tych prestiżowych studiów dało im nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i praktyczną, niezbędną do prowadzenia firmy.

Zmiany, zmiany, zmiany…

Asia już od samego początku funkcjonowania Starlit wiedziała, że będzie stawiać na innowacje, automatyzację i działania w Sieci. O ile na początku nie miała w tym względzie wielkiego pola do popisu, wraz z rozwojem firmy stawało się to coraz bardziej możliwe. Jednym z wielu kroków milowych dla Starlit było wdrożenie enova (w 2014 roku). Zresztą, to do dziś jeden z największych wyróżników firmy na tle innych biur rachunkowych. W podobnym czasie zmieniła się również siedziba Starlit. Do dziś firma mieści się przy ul. Krupniczej 2/4, niemal w samym sercu Wrocławia. Sukcesywnie Asia powiększała również zespół. Wszystko dlatego, że dzięki skutecznym działaniom marketingowym, firma miała coraz więcej Klientów. To właśnie m.in. z tego w powodu w Starlit nastąpiły zmiany w strukturze i Ola zaczęła odpowiadać za dotacje, natomiast Asia – za księgowość. 

Networking dźwignią kont(r)aktów…

Asia należy do osób, które zdecydowanie nie stoją w miejscu. Niezmiennie szuka nowych metod na dotarcie do coraz większej liczby potencjalnych Klientów. W 2016 roku rozpoczęła więc swoją przygodę z networkingiem. Przystąpienie do WFS, Czerwonej Szpilki i Klubu Miedzi Legnica okazało się być strzałem w dziesiątkę! Naturalną konsekwencją tych działań było dalsze powiększanie zespołu i kolejne kroki w dążeniu do realizacji celów biznesowych. Następne dwa lata stały pod znakiem zmian strukturalnych w firmie…

Reorganizacja synonimem rozwoju

Ola, zaangażowana w działania w Starlit niemal od samego początku istnienia firmy, szybko pokazała, że można na nią liczyć na każdym kroku! W 2017 roku została oficjalnie wspólnikiem w Starlit i od tej pory wspólnie z Asią zarządza rosnącym zespołem. Rok później, podczas reorganizacji firmy, powstało stanowisko Głównej Księgowej, a z portfolio usług “wypadły” projekty unijne. Było to oczywiście działanie przemyślane i – jak pokazała przyszłość – bardzo słuszne.

Pora na inwestycje…

Starlit to firma, która rozwija się jedynie dzięki środkom własnym. Za sukcesem Starlit nie stoi żaden inwestor. Dlatego też każda inwestycja była (i zresztą wciąż jest) dokładnie analizowana, co nie powinno zresztą dziwić. Zarówno jednak rozbudowa infrastruktury IT, jak i rebranding marki stały się w 2019 roku nie tyle opcją, co wręcz koniecznością. Zbiegły się one w czasie z opracowaniem dokumentu strategicznego i wdrożeniem systemu zadaniowego oraz przystąpieniem do BNI. Tym samym 2020 rok rozpoczął się z wysokiego C – zmianami, których pozytywne efekty są widoczne aż do dziś. 

Sto procent skuteczności!

Nie potrzeba było wiele czasu, by przekonać się, że strategia, którą obrało Starlit, to najlepszy możliwy kierunek. Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów czy wrzutki szybko wywołało pozytywny odzew Klientów, którzy docenili te zmiany. Starlit kontynuowało również z powodzeniem działania rozwojowe dla zespołu w myśl zasady, że dobry zespół to najwyższa wartość dla Firmy! Zarówno Asia, jak i Ola doskonale wiedzą, że motywacja pracowników musi być utrzymywana na wysokim poziomie. Dlatego też awanse to naturalna kolej rzeczy i każdy członek zespołu Starlit dobrze wie, co zrobić, by wejść na kolejny szczebel ścieżki rozwoju.  

To dopiero początek!

Starlit istnieje na rynku już od 10 lat. Firma przeszła długą drogę, by być w tym miejscu, w którym się obecnie znajduje. Ponad 20-osobowy zespół i ponad 200 obsługiwanych Klientów mówią chyba sami za siebie… Mimo to, Asia wciąż widzi, że jest jeszcze wiele celów do zrealizowania.

“Mam już z tyłu głowy, jak chciałabym, żeby firma finalnie wyglądała, więc wszystkie podejmowane przez nas działania bezpośrednio – lub pośrednio – do tego prowadzą.” /Joanna Olczyk/

Jesteśmy przekonani, że kolejny tekst opisujący historię Starlit powstanie szybciej niż mogłoby się wydawać. Tempo obecnych zmian jest tak szybkie, a rozwój firmy tak dynamiczny, że pozostaje nam tylko czekać na efekty kolejnych podejmowanych działań. A plany są naprawdę ambitne!

“Chciałabym życzyć sobie oddziałów w głównych miastach w Polsce, tysięcy Klientów, setek pracowników.” /Joanna Olczyk/