57% Polaków to konsumenci omnichannel. Czy wiesz, jak dotrzeć do nich ze swoim produktem lub usługą? W tekście podpowiadamy, dlaczego warto wdrażać w firmie wielokanałowość. Udowadniamy też, że to prawdziwa przyszłość dla wszystkich biznesów. Zastanawiasz się, jak dokonać cyfrowych rewolucji? Odpowiedź jest prosta: z dobrym systemem ERP.
Co to jest omnichannel?
Jeśli klient najpierw dokładnie sprawdza Twoją usługę lub produkt online, następnie porównuje ceny i natrafia na różne opinie w internecie, a w międzyczasie odwiedza np. sklep stacjonarny, żeby w końcu dokonać decyzji zakupowej, to Twoja firma, chcąc nie chcąc, uczestniczy w procesie nazywanym omnichannel.
Według raportu Omnichannel 2019 – odzież i obuwie od YourCX, 56% respondentów kupujący ostatnio ubrania lub buty zrobiło to w kanale tradycyjnym, a 44% w internetowym. Podobny rozkład dotyczy RTV/AGD, wycieczek czy książek i muzyki. Kanały tradycyjne swobodnie przenikają się z nowoczesnymi, a model omnichannelowy nie omija nikogo (tj. żadnej branży). Sprawne poruszanie się w nim może zapewnić firmie duży sukces.
W modelu omnichannelowym droga do zakupu składa się z kilku kanałów – zarówno on, jak i offline’owych. Co ciekawe, jak wynika z infografiki Konsument w dobie omnichannel, przygotowanej w maju 2019 r. przez EY, aż 57% Polaków to konsumenci omnichannel!
ERP enova, czyli omnichannel w CRM
Omnichannel to temat typowo e-commerce’owy, czyli związany w dużej mierze ze sprzedażą w internecie. Aby wprowadzić go w swojej firmie w odniesieniu np. do CRM, czyli zarządzania relacjami z klientami, wystarczy abyś postawił na odpowiednie narzędzia. Pomoże Ci w tym program ERP enova, o którym przeczytasz więcej w tekście E-commerce z enovą. WARTO! [5 powodów].
Wybierz ERP enova, jeśli:
- poszukujesz nowych możliwości kontaktu z klientem,
- potrzebujesz przyspieszenia obsługi zamówień,
- chcesz zarządzać danymi kontrahentów i zamówieniami.
Jak to działa w praktyce?
Dzięki ERP enova możesz uruchomić nowe kanały kontaktu ze swoimi klientami. Program pozwoli Ci sprawnie zarządzać ich danymi – możesz np. podzielić i przypisać do konkretnych grup wszystkie osoby, które skorzystały z Twojej oferty. Dlaczego to ważne? Ponieważ pomoże w planowaniu działań związanych z relacjami z klientami. Dzięki enova uporządkujesz też zamówienia.
Co ciekawe, w ERP enova otrzymujesz informacje ze wszystkich kanałów sprzedaży w ramach jednej bazy. Inne ważne zalety ERP enova dla e-commerce to:
- intuicyjne połączenie kartotek klientów z różnych sklepów, witryn lub mediów społecznościowych,
- możliwość planowania skutecznego mailingu i kampanii sms,
- dostęp do w pełni kompletnej bazy kontrahentów (zgodność z aktualnymi rozporządzeniami o ochronie danych).
Z technicznego punktu widzenia omnichannel z ERP enova to dla Twojej firmy ujednolicenie cen we wszystkich kanałach sprzedaży, poprawa aspektów logistycznych oraz przepływu informacji, czyli w rezultacie sprawniejsza realizacja codziennych zadań i procesów biznesowych.
Jak nasi Klienci łączą enovę ze swoimi rozwiązaniami?
ERP enova to narzędzie proste, intuicyjne i łatwe do integracji z innymi systemami. Przykładem jest wdrożenie u jednego z naszych Klientów – RegiTech. W tekście RegiTech i enova. Moduł Kadry Płace już u naszego Klienta pokazujemy, jak łatwo połączyć ERP z innymi, funkcjonującymi już w firmie, rozwiązaniami.
– Wybraliśmy moduł kadry i płace – mówi Radosław Krzypkowski, Prezes Zarządu RegiTech. – Po naszej stronie jest Rejestracja Czasu Pracy, a po stronie oprogramowania enova – rozliczanie wynagrodzenia – dodaje.
Co ciekawe, szczególnie dla branż e-commerce’owych, ERP enova z łatwością łączy się z najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Magento, PrestaShop i Shoper.
Chcesz poznać inne atuty ERP enova na przykładzie trzech zupełnie różnych biznesów? Przeczytaj Księgowość plus ERP enova? To synergia i korzyści. Intuicyjne ERP zastosowano w budownictwie, przemyśle i e-commerce. Przykłady pomogą Ci wprowadzić zmiany w Twojej firmie!
Czy omnichannel z ERP enova to potęga?
Zdecydowanie tak. Jako przedsiębiorca masz dostęp do wielu klientów i jeszcze większej liczby danych związanych z ich wyborami konsumenckimi. Jednak dopiero połączenie, czyli integracja wszystkich dostępnych w Twojej firmie systemów (od obsługi sklepu internetowego, przez np. CRM), pozwoli Ci zebrać w jednym miejscu informacje na ich temat. Do czego posłużą Ci te dane? Do podejmowania jak najlepszych decyzji biznesowych.
Skontaktuj się z nami i wybierz ERP enova, jeśli chcesz:
- zaimplementować ERP enova w swojej firmie,
- zwiększyć zyski przez dostęp do uporządkowanych danych kluczowych,
- postawić na cyfrową rewolucję w biznesie.