Public Relations, czyli budowa zaufania

gru 30, 2013

Działania Public Relations to podstawa komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami firmy, którzy dopiero będą nabierać zaufania do danej marki.

Jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na zaufanie i lojalność klientów jest zdobycie akceptacji, sympatii i poparcia społecznego. Dobry wizerunek sprawia, że klient szybciej podejmuje decyzje dotyczące zakupu produktu, ponieważ nie musi zapoznawać się od podstaw z jakością świadczonych usług i ze specyfiką firmy. Klient oszczędza czas, a firma ma stałego kontrahenta. Dodatkowo, jeżeli zyskamy zaufanie klienta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że on odwdzięczy się nam w postaci rekomendacji, a tak zwana „poczta pantoflowa” jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamy. Ludzie bardziej cenią sobie zdanie swojego otoczenia niż mediów.

Nie powinno to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z komunikacji poprzez media! Jest to  istotna część budowania wizerunku, ponieważ pozwala na stworzenie charakteru marki i  wyróżnienie się na rynku. To dzięki mediom informacje docierają do szerokiego grona odbiorców.

Ważne jest, aby usługi PR w spójny sposób kreowały wizerunek firmy, dlatego powinny być świadczone kompleksowo, by w sposób jednolity zaspakajać potrzeby związane z komunikacją.

Przyjrzyjmy się dokładnie jednej z firm świadczącej usługi PR. Jest nią firma Kotajny PR.

Zespół Kotajny PR składa się z osób o otwartych umysłach, które stale poszerzają swoje kwalifikacje i kontakty społeczne. Mieliśmy okazję przyjrzeć się procesowi tworzenia wizerunku i marki podczas współpracy nad rozwojem jednej z nowopowstałych firm naszego Klienta. W celu zachowania poufności, w niniejszym artykule firma ta zostanie zaprezentowana pod nazwą „XYZ”.

Na samym początku współpracy z firmą świadczącą usługi informatyczne „XYZ”, a dokładniej tworzącej własne rozwiązania biznesowe, ustaliliśmy główne cele działania firmy, plan rozwoju przedsiębiorstwa i plan strategiczny PR. Z pomocą zespołu Kotajny PR określiliśmy grupę docelową, do której skierowane są usługi, tzw. target i zdefiniowaliśmy grupę komunikacyjną. Akurat w tym przypadku targetem były małe i średnie przedsiębiorstwa, w których sprzęt komputerowy był podstawowym narzędziem pracy, a w grupie komunikacyjnej oprócz targetu znalazło się całe środowisko informatyczne, a w szczególności sektor zajmujący się zabezpieczeniami IT. Kiedy my zajmowaliśmy się pozyskiwaniem funduszy na realizację pomysłów „XYZ”, zespół Kotajny zajął się przygotowaniem najbardziej aktualnej w baraży informatycznej bazy mediów do współpracy, gdzie wykazał się elastycznością i otwartością na szeroką gamę rozwiązań, by nie ograniczać się do jednego kanału przekazu, lecz swobodnie działać na wszystkich polach medialnych. Od indywidualnych spotkań z dziennikarzami, poprzez  profesjonalną aranżację wywiadów okolicznościowych, tworzenie rzetelnych informacji prasowych, redagowanie ciekawych treści artykułów sponsorowanych po interesujące konferencje oraz wyjazdy prasowe, a to wszystko zorganizowane w spójny sposób i zgodnie z prawami jakimi rządzi się branża naszego Klienta.

Innowacyjność, kreatywność, doświadczenie i pasja to cztery determinanty wyznaczające wizję zespołu Kotajny PR, dlatego śmiało ich polecamy.