Budowanie sieci kontaktów, wymiana doświadczeń oraz pozyskiwanie nowych partnerów i klientów. Starlit już od kilku lat pielęgnuje w ten sposób relacje biznesowe. Dowiedz się, czym jest i czemu służy idea networkingu.
Załóżmy, że z każdego spotkania branżowego, w którym uczestniczysz, pozyskujesz 2-3 wartościowe kontakty. Na tego typu spotkaniach bywasz 4 razy w miesiącu, czyli około 50 razy do roku. Suma pozyskanych kontaktów to w takim przypadku 100-150. Jeśli choćby jakaś część z tych osób nawiąże z Tobą współpracę lub zostanie Twoimi klientami – gratulacje, osiągnąłeś właśnie networkingowy sukces!
Czym jest networking?
Networking to idea budowania sieci wzajemnych kontaktów biznesowych. Aktywność polega na cyklicznych spotkaniach grup osób zainteresowanych podtrzymywaniem, rozwijaniem i, przede wszystkim, poszerzaniem kręgów znajomości, przydatnych w prowadzeniu własnej firmy.
Jak wygląda to w praktyce? W spotkaniach networkingowych uczestniczą osoby reprezentujące różne branże. Podczas mityngów wymieniają się informacjami, nawiązują nowe kontakty, czasem polecają konkretne usługi czy produkty i w życzliwej atmosferze budują zaufane sieci kontaktów biznesowych.
Ideą networkingu jest budowanie długotrwałych relacji biznesowych, które opierają się na obustronnych korzyściach.
Jakie są cele networkingu?
Spotkania networkingowe z innymi przedsiębiorcami, czy to podczas konferencji, zjazdów, targów, czy też w nieformalnej atmosferze – w ramach śniadań lub lunchów biznesowych, to doskonała okazja do bezpośredniego zaprezentowania siebie i swojej firmy.
Główne cele networkingu to:
- wymiana doświadczeń – networking to możliwość poszerzenia relacji z innymi przedsiębiorcami, poznania ich punktu widzenia, a także omówienia i przeanalizowania w szerszym gronie ważnych kwestii. I to, co ciekawe, również w branżach innych niż Twoja,
- dostęp do interesujących informacji – w świecie biznesu nie wszystkie informacje są podane jak na tacy. Zbliżająca się rekrutacja na interesujące Cię stanowisko czy przygotowywanie się do przetargu firmy, o której kontrakt zabiegasz – podczas sesji networkingowych możesz dowiedzieć się naprawdę wielu interesujących rzeczy,
- zdobycie nowych klientów – spotkania networkingowe obfitują w nowe znajomości biznesowe, które często prowadzą do realizacji ciekawych projektów, a także do pozyskania nowych klientów,
- pozyskanie sprawdzonych partnerów biznesowych – podczas sesji networkingowych możesz zdobyć namiary do polecanych i, co najważniejsze, sprawdzonych już przez innych przedsiębiorców, dostawców i wykonawców usług,
- dostęp do osób, do których ciężko dotrzeć – ulubiony bloger, szef działu, do którego aplikujesz, a może prezes firmy, której sukces od zawsze Cię inspiruje? Networking daje możliwość poznania osób, których spotkanie na co dzień jest poza naszym zasięgiem.
Jak Starlit wspiera networking?
Ideę networkingu realizujemy już od kilku lat. Od początku przynosi nam ona wymierne korzyści. I nie mówię tu tylko o zauważalnym wzroście sprzedaży, ale przede wszystkim o rozwoju sieci partnerstw i możliwości świadczenia bardziej złożonych usług – często w kooperacji z innymi firmami – mówi Joanna Olczyk, Prezes Zarządu Starlit.
Starlit od 2015 roku aktywnie uczestniczy w spotkaniach kilku różnych klubów networkingowych. Każdy z nich ma swoje unikalne założenia. Jedne nastawione są na budowanie wspólnej sieci kontaktów, inne umożliwiają lepsze zapoznawanie się pomiędzy członkami klubu, a jeszcze inne stawiają na pierwszym miejscu zaufanie i partnerstwo.
Kluby networkingowe wspierane i polecane przez Starlit:
- WFS Polska,
- Klub Biznesu Akademii OLYMPIC,
- Czerwona Szpilka,
- Arena Biznesu,
- JCI Poland,
- Projekt Szczęściara.
Czy networking jest dla Ciebie?
Networking to narzędzie do lepszego prowadzenia własnego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie – zapraszamy do kontaktu! Chętnie podzielimy się wiedzą na temat budowania relacji biznesowych, a dzięki szerokiej sieci wypracowanych przez nas kontaktów – pomożemy Ci skutecznie rozwiązać różne biznesowe problemy.