Oszczędź czas, zredukuj koszty. 10 procesów do zautomatyzowania NA JUŻ w Twojej firmie

sie 22, 2019

Firma ma działać, rozwijać się i przynosić zyski. Automatyzacja procesów biznesowych czy księgowych pozwala skupić się na tym, co w Twojej pracy naprawdę ważne. Resztę – zadania powtarzalne, rutynowe, automatyczne – zostaw ERP enova i jej modułom. Oto 10 procesów, które możesz zautomatyzować już dziś!

1. Finanse i księgowość

ERP enova została stworzona przede wszystkim z myślą o księgowości firm. Ten kompleksowy program pozwala m.in. na sprawne ewidencjonowanie i dekretowanie Twoich dokumentów, a także maksymalne zautomatyzowanie powtarzalnych czynności. Świetnie sprawdza się także jako program do faktur. EPR pozwala na łatwą komunikację z biurami rachunkowymi, a także tworzenie zestawień księgowych opartych o wiele elementów (np. konta księgowe, projekty prowadzone w firmie).

Więcej o programie przeczytasz m.in. w artykule 5 ciekawych funkcji oprogramowania księgowego ERP enova. Jeśli szukasz programu do księgowości szytego na miarę – skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wdrożyć system ERP enova w Twojej firmie!

2. Harmonogram zadań

Dużo zadań o zróżnicowanych priorytetach to codzienność każdej firmy. A gdyby harmonogram pracy sam inicjował czynności w określonym momencie lub wtedy, gdy wystąpi konkretne wydarzenie? Przykładowo: automatyczne generowanie raportów na koniec danego miesiąca lub kopia bezpieczeństwa bazy danych w każdy poniedziałek i środę? To możliwe z jednym z modułów ERP enova – Harmonogram zadań.  Pozwala on zmniejszyć pracochłonność ważnych, ale rutynowych czynności i pomaga eliminować ryzyko błędu.

3. Windykacja

Przypomnienia o zbliżającym się terminie płatności wysyłane do klientów ręcznie – np. w wiadomości mailowej? To rozwiązanie sprawdza się, gdy do windykacji mamy kilkanaście dokumentów. Jeśli jednak kontrola należności kilkudziesięciu czy nawet kilkuset faktur zaczyna być czasochłonna – warto ją zautomatyzować. Pomoże w tym moduł Windykacja, który automatycznie monitoruje dłużnika. Jak wygląda to w praktyce? Program umożliwia tzw. windykację przedsądową, tworzenie dokumentów, a także wysyłkę do kontrahentów smsów czy maili z przypomnieniem o płatności.

4. Delegacje

Pracownicy Twojej firmy są często w terenie lub wyjeżdżają za granicę? Uprość i zautomatyzuj kontrolę kosztów delegacji służbowych i ich księgowanie. Moduł ERP enova Delegacje Służbowe usprawni proces obiegu wniosków, rozliczenia delegacji, a także dostarczania informacji o wyjazdach do księgowości. Program pozwala drukować delegacje, automatycznie wylicza diety krajowe i zagraniczne, księguje koszty, rejestruje rachunki za noclegi czy parkingi, a także tworzy listę pracowników, którzy odbyli delegacje.

Prowadzisz rozbudowaną ewidencję pracowników, np. tworzysz teczki akt osobowych, o których pisaliśmy w artykule Teczki akt osobowych w pigułce? Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci profesjonalnie poprowadzić Twoje kadry i płace!

5. Zarządzanie odzieżą roboczą

W firmie usprawnić można praktycznie każdy obszar. Nawet stan odzieży i wyposażenia pracowników. Dzięki modułowi ERP enova – Zarządzanie Odzieżą Roboczą proces wydawania, zwrotu, a nawet zgubienia czy zniszczenia odzieży roboczej będzie ewidencjonowany i zebrany w jednym miejscu. Czemu może to posłużyć? M.in. kontroli liczby wydawanej odzieży i wyposażenia, okresu jej użytkowania, a nawet zdefiniowania zestawów wyposażenia dla konkretnego stanowiska. Całość można połączyć z kartoteką danego pracownika.

6. SMSy z klientami

Automatyzacja smsów może znacznie wpłynąć na działanie każdej firmy. Moduł ERP enova SMS wyśle do Twoich klientów informacje o promocjach, spotkaniach lub szkoleniach. Przypomni także o zbliżających się terminach: płatności za fakturę, przeglądów maszyn, realizacji zamówień. Dzięki modułowi możesz również kontaktować się z pracownikami i np. poinformować ich o dokonanych przelewach wynagrodzeń. Program korzysta z zewnętrznych bramek SMS, a także zapisuje każdą wysłaną wiadomość m.in. w historii kontaktu z danym klientem.

7. Rachunki bankowe

Twoja firma ma wielu kontrahentów? Ich wpłaty są rozproszone, a dokumentacja bankowa rozbudowana? Aby zapanować nad wpłatami, obniżyć koszty obsługi należności i przyspieszyć wprowadzanie danych do systemu warto skorzystać z modułu Wirtualne Rachunki Bankowe. Jest on przydatny szczególnie wtedy, gdy np. każdego miesiąca spędzasz dużo czasu na poszukiwaniu wpłat od klientów, którzy wpisali błędny numer faktury w tytule przelewu. Rozszerzenie do ERP enova pozwoli generować indywidualne rachunki wirtualne dla klientów, a także importować wyciągi bankowe i parować je z należnościami.

8. Logistyka i spedycja

Jeśli w Twojej firmie ewidencja pojazdów, rozliczanie kilometrówek, a także zarządzanie flotą to główne priorytety – sprawdź ERP enova – Logistyka i spedycja. Moduł pozwala tworzyć specyfikację transportową, ewidencjonować pojazdy i pracowników, definiować i rozliczać trasy, a nawet prowadzić spis napraw i przeglądów technicznych i powiadamiać o zbliżającym się terminie przeglądu. Co więcej, Logistyka i spedycja pozwoli zautomatyzować rozliczanie czasu pracy kierowców. To pełne zarządzanie i kontrola nad flotą.

9. Szkolenia

Ciekawym usprawnieniem ERP enova jest moduł Szkolenia dla ośrodków szkoleniowych, które działają zgodnie z ustawą o systemie oświaty. W firmach tych większość zadań może być realizowana automatycznie – od obsługi kartoteki szkoleń i wykładowców, przez planowanie kalendarza (np. dostępności sal), aż do ewidencji i rozliczania uczestników. Moduł Szkolenia zapewnia kompleksową obsługę szkoleń – od kontroli nad ich przebiegiem, aż do monitorowania wpływu należności za dany kurs, szkolenie czy konferencję.

10. Członkowie

Prowadzisz stowarzyszenie, związek lub izbę? Jeśli Twoja organizacja zrzesza kilku lub nawet kilkudziesięciu członków – warto pomyśleć o automatyzacji ich ewidencji, a także usprawnieniu naliczania czy kontroli wpływu składek członkowskich. Pomocny okaże się tu moduł ERP enova – Członkowie. Dzięki niemu skategoryzujesz członków w podziale na zwyczajnych lub wspierających, zarejestrujesz nowych kandydatów, nadasz im odpowiednie statusy (oczekujący na przyjęcie, przyjęty lub skreślony z listy). Co więcej, wprowadzisz automatyczne naliczanie i kontrolę składek członkowskich.

Zautomatyzowanie rutynowych czynności w firmie to oszczędność czasu i redukcja kosztów. Pamiętaj o tym, gdy będziesz wybierał swój ERP!