Komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w przedsiębiorstwie. Usprawnia prowadzenie wszelkich działań. Pozwala na efektywną współpracę i zwiększa zaangażowanie całego zespołu.
Rola komunikacji w biznesie
Komunikacja wewnętrzna to proces zachodzący na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa – od kadry zarządzającej, aż do poszczególnych pracowników. W każdej firmie odgrywa ona kilka podstawowych ról. Należą do nich przede wszystkim aspekty, takie jak:
- informowanie,
- motywowanie,
- kontrolowanie,
- budowanie jedności zespołu.
Jak pracować nad lepszą komunikacją?
Budowanie komunikacji wewnętrznej to proces, w który zaangażowany powinien być cały zespół. Ponieważ zadanie to bywa pracochłonne i może zajmować dużo czasu, warto poszukać rozwiązań, które go usprawnią. Jednym z nich jest z pewnością PerforMeter. System pozwala rejestrować aktywności pracownicze, kategoryzować czynności, a także raportować je do przełożonych. To nie tylko optymalizacja czasu pracy, ale również nowa płaszczyzna wymiany informacji w firmie.
Plusy dobrej komunikacji
Dzięki odpowiedniej komunikacji oraz poszczególnym jej elementom, jak np. włączenie pracownika w procesy decyzyjne, przedsiębiorca jest w stanie zapewnić sobie lojalność pracowników oraz budować pozytywną atmosferę w firmie. Pomaga mu to również budować na rynku wizerunek rzetelnego pracodawcy, a jego pracownicy swoimi postawami zaczynają sami kreować pozytywny obraz firmy.